HSSC - Huisstichting Sport en Cultuur

Wij werken samen met 12 studentenverenigingen die allemaal geen eigen huisvesting hebben. Velen zitten op tijdelijke of dure locaties, maar zijn op zoek naar een oplossing voor de lange termijn. HSSC zorgt ervoor dat deze verenigingen samen sterker staan en zo betere deals kunnen sluiten.

​

HSSC bestaat dus om een gemeenschappelijke sociëteit te realiseren en te onderhouden, met het einddoel van een eigen pand dat door studenten vrijblijvend gebruikt kan worden.

​

Voordat de stichting haar eigen pand in handen heeft zal zij er naar streven om borrellocaties beschikbaar te stellen voor onze partners. In Cultuurlab werken wij aan een project om onze verenigingen een goedkope en toegankelijke plek aan te bieden voor borrels, vergaderingen en activiteiten.

Ons bestuur bestaat uit studenten die ervaren zijn met de wensen en eisen van studentenverenigingen. Wij zijn (ex-)bestuurders van sport- en cultuurverenigingen hier in Delft, en zetten ons in om de missie van HSSC een realiteit te maken voor zoveel mogelijk verenigingen in Delft.

​

Er zijn geen criteria om partner te worden. Elke vereniging die zich kan vinden in de doelstelling van HSSC is welkom en aangemoedigd om ons te contacteren, om zo te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Partner worden bij HSSC betekent toegang  tot een netwerk van studentenverenigingen dat je kan ondersteunen in elk project dat je wil ondernemen.

drwing house sketch.jpg